Vėberio-Fechnerio psichofizikos dėsnis

Vėberio-Fechnerio psichofizikos dėsnis nusako dirginimo ir išgyvenimo intensyvumo priklausomybę. Paprasčiau tariant, žmogus gali pajausti dirgiklį, kai jo poveikis ženkliai didesnis nei esamas.

Praktiškai tai gali padėti suprasti kodėl žmonės jaučia vienus dalykus, o kitų ne.

Kodėl vaikas taip blogai jaučiasi, kai yra ištroškęs ar nori į tualetą, bet vėliau jautrumas tam sumažėja? Žmogus po truputi pratinasi prie vidurių užkietėjimo, vandens trūkumo ir gali nustebti pamatęs kraujo duomenis. Tai nutinka ne iškart, kitaip žmogus tai pastebėtų, bet kuo daugiau ignoruoja, tuo geriau sekasi to nepastebėti, nepaisant koks žalingas to poveikis jam būtų.

Kažkas gerai jaučiasi rūkydamas vienas, kai kas gerai jaučiasi dviese, o dar kažkam vis vien jai jis bus uždaroje patalpoje ir rūkys kartu su kitais. Bet prie to nepratusiam gali užtekti ir vieno dūmo. Kartą žmogus pajuokavo „negerti vandens yra taip pat gerai kaip ir rūkyti“.

Dėl tos pačios priežasties moksleivis pasimuistęs mokyklos suole įpranta prie vis didesnio stuburo iškrypimo, kiti įpranta prie raumenų nykimo, širdies nusilpimo ir kitų veiksnių. Žmogus gerai jaučiasi gerdamas alkoholį, keikdamasis, meluodamas ir kt. nes atbukus sistema nejaučia skirtumo.

Įdomu, jog jogos sistemoje tam skiriamas didelis dėmesys. Netgi mėginama susieti iš pažiūros nesusijusius dalykus pvz.: valgydamas mėsą nepajausi kada pyksti, o jei pyksti nesuprasi, kai valgysi mėsą. Ir neįmanoma to suprasti, jei pats taip nedarai. Jogoje galima rasti daug rekomendacijų, bet jos suprantamos tik tiems, kurie bent pamėgino jų laikytis. Būna, kad žmogus tik dėl jogos pratimų, pradeda pastebėti, jog nenori toliau tęsti prieš tai buvusios ardančios veiklos. Ne dėl maginės veiklos, bet nebūna minčių be poveikio kūnui ir atvirkščiai.

Dėl to vyrų bei moterų tarpusavio santykiai gali apsunkti, nes protas ieško pokyčių ir sunkiai gali pastebėti mažus dalykus. Įdomu, jog daug paprasčiau yra pačiam pasikeisti, kad pamatytum nors ir mažą pokytį aplink save nei bandytum pakeisti kitą. Kitu atveju gamta paprastai leis pastebėti tik tai kas bus dideliu pokyčiu.

Kai kurie dalykai atrodo nesusiję, bet gyvenimas rodo ką kitą. Atrodo tik 10 Dievo įsakymų, bet kaip jų sunku laikytis, nes  vieną, du kartus pamėginęs nuodėmę, kitų kartų tiesiog gali ir nepastebėti. Užtektų ir dviejų Jėzaus paminėtų, jog žmogus įgautų jautrumą visiems likusiems. Dėl to svarbu laiku gauti išminties, kol dar nepradėjai dalykų, kurių vėliau nejausi darąs.


No responses yet

Leave a Reply